Ana içeriğe atla

Antalya Konyaaltı Sahilindeki Denetim Eksikliği

Spor yaptığım yer olarak gözlemlemekteyim.
Antalya Konyaaltı Sahili'nde yerli ve yabancı uyruklu,genci yaşlısı bir çok insan spor yapmakta.
Kimileri koşuyor,kimileri yürüyor.Kimileri sahilde rahat kıyafetleri ile hem denize bakıyor,hem kitabını okuyor.
Antalya ili insanının ve idarecilerinin her zaman gurur duyduğu  ve övündüğü bu sahil bandında,yürüyüş yolu üzerinde kaldırım üzerinde motorlu araçlar eksik olmuyor.
İnsanlar burada yürüyüş yapıyor,koşuyor,hoşça vakit geçiriyor.Geçirmeye çalışıyor en azından.
Siz bu sahil şerinde kulaklığınızı takıyorsunuz,müthiş bir sahil görüntüsü eşliğinde güzel bir yürüyüşe başlayacaksınız ,hoooppp dibinizde motorsiklet bitiyor.
Kulaklığınız varsa motorsikletin uyarısını da duymuyorsunuz.Tekerleklerini bacağınıza değecek mesafeye kadar yanaştırıyor.
İşin ilginci sahilde görev yapan özel güvenlik görevlileri de bu yolda motorsikletleri ile ilerliyor.
Yetmiyor,motorsikletle ilerlenirken aşırı hız yapılıyor.
Yine bir gün akşamüzeri yürüyorum,oruç da tuttuğum için koşamıyorum.Ona rağmen dilim damağım kurumuş.Son saatler iftar için.Bir ses duydum.
Arkamı dönmem ile iki gencin kasksız kullandığı aşırı hız yapılan motorsikletleri görmem bir oldu.
Ama nasıl hızlılar öyle böyle değil.İki genç iki motorsikletle aşırı hız yapıyorlar,birbirleriyle yarışıyorlar.
Çok kızdım.Allah korusun beni bile ezip geçebilirlerdi.
Hemen yakınlarda bulunan Konyaaltı İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı denetim bürosuna gittim.
Durumu İl Emniyet Müdürü Selahattin Uzunkayaya da ifade ettim mailde.İki polis memuru.Birisi sivil kıyafetli,birisi resmi.Sivil kıyafetli olan tahmin ediyorum eşi olan hanımefendi ile çay içiyordu.Resmi kıyafetli olan memurun yanına yaklaştım.
"-Kolay gelsin,iyi görevler.Biraz önce iki genç geride kalan bölgede aşırı hız yapmak suretiyle motorsiklet yarışı yapıyordu "dedim.
Resmi kıyafetli olan ;
" İlgileniyoruz" dedi.
Sivil kıyafetli olan memur;
"-Merak etme sen onlar birazdan ceza yer"dedi.

Merak etmeyeyim ben.O yolda çocuklar yürüyor,yaşlılar zaman geçiyor.
Birisinin hayatına mal olsaydı o zaman çay sohbetinden belki kalkardık.Birisinin hayatına mal olsaydı ceza yerdi ne olacak.O motorlu aracı elinden alıp bir daha vermeyeceksin bak nasıl yapıyor o hızı.Tövbe eder.Ama o idareciler var mı bizde.
Yine merak etmeyelim.
Ben de merak etmemeliyim.Alışık olmam gerekiyor.Türkiye burası.İnsan hayatı o kadar ucuz ki.

İl Emniyet Müdürü Selahattin Uzunkaya'ya yazdım mail ile.Büyükşehir Belediye Başkanı Sn.Menderes Mehmet Tevfik Türel'e yazdım.Konyaaltı Belediye Başkanı Sn.Muhittin Böcek'e yazdım.
Özellikle belediye başkanlarından rica ettim.Dedim ki o senin alanın bu benim alanım tartışmasına girmeden,ortak bir çözüm bulmak suretiyle bu sahil şeridi üzerindeki kaldırımlarda motorlu araç kullanımını yasaklayalım.

Daha önceden de bu olay yaşanmadan Konyaaltı Sahil şeridi üzerinde radar ile hız denetimi yapılmasını Trafikten Sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Cem Gencer'den rica etmiştim.Teşekkür etmiş ilgime.Bu kadar basit işte.İlgimize teşekkür,hız yapmaya devam.

Ne İl Emniyet Müdürü ne belediye başkanları cevap verdi.Konyaaltı sahilinde kaldırım üzerlerinde motorlu araç kullanımı devam ediyor.
Zabıtalar,Emniyet Görevlileri herkes memnun.

Sorarım size;
Kolluk güçlerinin görevi bir olay olduğunda mı müdahale etmektir sadece.Ne olur güzel ülkemizde birisi çıksa,bir olay olmadan önce önlem alsa.Biz verdiğimiz vergileri bunun için mi veriyoruz.

Konuyla ilgili serzenişim 17.06.2017 tarihli Hürriyet Gazetesi Akdeniz eki okur köşesinde de çıkmasına rağmen olumlu yaklaşan,çözüm yolu bulan bir idareciye rastlamadım.

Antalya ili Gazi MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün dediği gibi dünyanın en güzel yeri belki ama idarecilerin ve halkın duyarsızlığı yüzünden bir keşmekeşlik içerisinde bırakılıyor ve kaosa sürüklenmek isteniyor.

Gönlüm hiçbir zaman susmaktan yana değil.Yazmaya devam edeceğim.
Daha güzel yarınlarda buluşmak ümidiyle.

Yorumlar

Popüler Olanlar

Basketbolda Coach Hakan Demir Devrimi

 ING Basketbol Liginde oynanan Tofaş-Anadolu Efes Karşılaşmasında herkes Tofaş Basketbol Takımının olağanüstü mücadelesini konuşacakken Tofaş Başantrenörü Hakan Demir in devrim niteliğindeki hareketini konuşuyor. Maçın yanılmıyorsam 3.çeyreğinde Rodrigue Beaubois ın topa hamle yapıp topu kurtarmak istediği sırada Hakan Demir ile bir çarpışma yaşadı.O esnada Rodrigue Beaubois Hakan Demir e çarpacağını anlayınca Hakan Demir reklam tabelalarına çarpmasın diye tutmak da istedi. Hakan Demir nasıl bir stres ve mantıkla gerçekleştiğini anlamadığımız bir biçimde Rodrigue Beaubois ı kızgınlıkla itti ve birşeyler söyledi.Ekran başındaki basketbolseverler ve Tofaş basketbol takımı seyircisi dahil bu harekete, ani tepkiye anlam veremediği gibi,Anadolu Efesli basketbolcular da anlam veremedi.Vasiliije Micic de neden kızdın tarzında bir karşı bir tepki gösterdi. Hakan Demir kendine yakışmayacak tarzda polemiğe devam etti aynı zamanda kızgın hareketlerine.Sahada bir gerginlik yaşandı.O saniyelere kad