Ana içeriğe atla

Kargo Şirketleri Acilen Denetlenmeli

Türkiye'mizde çok önemli sorunlarımız var.
İş,eğitim,sağlık.Gün içerisinde o kadar stresliyiz,düşünceliyiz ki.Birçok insan artık psikolojik destek almayı uygun buluyor,doğru da yapıyor.
Bu önemli konuların arasında gönderilerimizi taşıyan kargo firmaları da yer alıyor.
Özel kargo şirketleri tıpkı özel televizyonların yayın hayatına başlaması gibi girdi hayatımıza.Hatırlıyorum çok net mesela Cine5 vardı o zaman,belki halen var,futbol müsabakaları oradan yayınlanıyordu,çok pahalıydı.Ama güzel spor yayını yapıyordu.Detaylı.Kargo şirketlerinin de ilk zamanlar fiyatı pahalıydı.Zamanında gönderileri ulaştırıyorlardı.Gönderilerin kırılıp dökülmemesine dikkat ediliyordu.Ciddi,iş disiplini olan çalışanları vardı.
Oysa şimdi öylemi?
Kargo firmaları artan maliyetlere istinaden düşük ücretle çalıştırmaya başladı çalışanlarını.Yoğun mesai,düşük ücret.Hal böyle olunca kalite oldukça düştü.Vasıflı işgücü kargo firmalarını tercih etmemeye başladı.Gönderilerin sağ salim elimize ulaşacağını kestiremiyoruz artık.Kırık dökük bir paket gelirse yine sıkıntı.Önce kargo firması ile daha sonra satın alınan eşyayı veya metayı gönderen firma ile tartışmaya giriyoruz.Ekstra bir stres,psikolojik bir yük yaratıyor.Doğal olarak düşük ücretlerle yoğun mesai ile çalışan işgücünün gönderilerimiz umrunda değil.
Bazen bir alışveriş yapıyorsunuz,kargo ücreti dahil olarak,kargo görevlisi ekstra ücret talep ediyor.
Şikayetlerimiz?
Kargo firmalarına bildiriyoruz.Ama nafile.Bölge müdürlükleri bile profesyonellikten uzak.
Örneğin bir kargom vardı.Bana adresimde ulaşamamışlar.Sabah erkenden aradım.Şubeyi daha sonra Genel merkezlerini.Şubelerinin telefonlarının cevap vermediğini,yolda olduğumu,kargoyu çıkarmamalarını rica ettim.Bana da mümkünse bilgi vermelerini.Genel merkez sözde,öyle bir yetkilerinin olmadığını,gidince çıkarıp çıkarmadıklarını göreceğimi söyledim.Sinirlendim tabi.
En geç iki günde gelecek kargomu 4 veya 5 günde ulaştırıyorsunuz,bulamayınca bir bilgi notu telefon vb.bırakmadan dönüyorsunuz.Online olarak vakıf oluyoruz kargoyu ulaştıramadıklarına.Şubelere o zaman o telefon neden konuluyor?Madem müşteriniz ile iletişim içerisinde bulunmak istemiyorsunuz,Genel Merkezlerin çözüme kavuşturması gerekiyor.
Kargo firmalarının klasik yaptığı işlemlerden bir tanesi de,evdesiniz,bir mesaj geliyor.Saat 16 da geldik yoktunuz kargonuzu ulaştıramadık.Aaaa nasıl yani oluyorsunuz?Saat 16 da evdeydim basbayağı.Kamera görüntüleri ile anlatmanız lazım.Oysa kargo firmas iş planını yetiştiremiyor,en kolayı da bu yöntem oluyor.Kargo görevlisi defalarca kargo getirmiş size,bir gün yoksunuz,yan komuşunuza kargoyu bırakmıyor.Görev tanımlamasında yok ya,pardon görev tanımlamasında olmayan birçok şeyi yaptığı halde görevli neden işine gelmediğini yapmıyor?
Buna benzer birçok problem.
Ne mi yapmalı?
Kargo firmaları çok acil sıkı denetime tutulmalı.İdari ve mali açıdan.
Aslında ülkemizdeki birçok problem DENETİM EKSİKLİĞİnden kaynaklanıyor.Kanun var,denetim yok.Kural var,denetim yok.İdari açıdan da denetlenmeli bu firmalar.Bölge müdürlüğündeki çalışanlar yaşanılanlara ne kadar hakim?İş takibi yapabiliyorlar mı?Müşteri memnuniyetini ne kadar ön planda tutuyorlar?Özel şirketlerin yapması gereken birçok şeyi bu şirketler bünyelerinde gerçekleştirmiyorlar.Tek düşündükleri ne kadar kâr ettikleri.

Kargo şirketleri acilen denetlenmeli.

Yorumlar